Family or Fiancé Season 1 Episode 1 – ‘The Young & The Reckless’

When a reformed ladies’ man asks his girl to marry him, both of their families remain skeptical of his ability to stay committed. And after further revelations and stories surface, the couples’ seemingly unbreakable bond begins to fracture.

  • KellieeJelliee

    They posted Episode 2!!!!

  • Dizzii Nelly

    Ok WTF where’s a new episode said comes on every saturSat buuuut I c nun UGH

  • Nia Nicole

    I agree….I was just trying to be clear on the point you were making. She wasn’t thinking in those terms which is why that exercise was so important. She’s probably good with the kids but not ready to be a mother.

  • Janet Coney

    Being a parent or acting as a parent requires one to have resources on standby for emergencies. Parents have to plan for emergencies.

  • KellieeJelliee

    I will be tuning in to this show, it’s much needed and relevant. I believe baby girl was raised by a strong family. Her Aunt gave her best advice in the massage room!! It was so perfect. I don’t feel bad for Chris. I’m glad he’s cousin see’s the seriousness of marriage.

  • guerline

    loll girl those nmofos are delusional.

  • Inipow

    EXACTLY! See how you immediately make PLANS for YOUR KIDS, not passing it to the step mom , new girlfriend or baby mama.

  • What The Hell Ever

    I have chidren. 90% of my grade? ….somebody will be getting a phone call to pick them up. lol

  • What The Hell Ever

    She is!

  • Nik

    Except people are fixing their own ish.

  • Insight2020

    lol right!

  • Gigi Wekwa Majawah

    True. And God knows I will NEVER give my blessing to my daughter if her man`s voice is louder than mine!

  • Gigi Wekwa Majawah

    100%

  • Gigi Wekwa Majawah

    I think so too and I was like yessssss when he offered to go so he can bring some tea

  • Gigi Wekwa Majawah

    hahahhahahahahahahahahaha

  • Gigi Wekwa Majawah

    Hallelujah!

  • KnowledgeIsPower

    Yooooo mom brought it up like…so you riding or nah? Ma Dukes was capeing for this thing because it was a clear come up for her son and his family.

  • BossBee

    I knew his ass was lying. And shame on his messy cousin and sister for upholding him in his lie. She dodged a big ass bullet. I was telling her to run when his Mother brought up the possibility of her helping pay his child support.

  • KnowledgeIsPower

    Her mom – Fadiya is SOOO graceful and dignified!

  • KnowledgeIsPower

    Thank ya Lawd the girl came to her senses!

  • KnowledgeIsPower

    Of COURSE his mama gave her blessing, she sees Ashaki helping HER son. The benefit is one sided like af.

  • KnowledgeIsPower

    Omar is like Ice Cube in Playa’s Club in this scenario

  • KnowledgeIsPower

    Only a man can have 3 kids by the age of 25 without haven been married and still state with full confidence that he considers himself a catch. Smh.

  • KnowledgeIsPower

    Ashaki’s fam cultivated her, she was raised in a holistic house and brought up with certain values and she’s trying to join houses w nucca who has a player niglet mentality doing hoodrat ish w his cousin. Maybe he’s trying to do better and THAT’s why he hasnt been open with Omar, who knows? But he AINT there boo boo. And he MAY not get there til he’s 40, if he ever gets there. Marry who has similar values hun instead of trying to train a cheater to be faithful.

  • KnowledgeIsPower

    That lil nucka is lying like shyt! AND Ashaki knows something aint right and things don’t add up BUT she wants to stay with her man so she will TRY to believe him if he can make a convincing argument. Locked her out and directed her to the restaurant (so that the woman in there with him could dip). Ashaki baby girl, if you already know he lies and is a cheater, you shouldnt even be on this show.

  • Tiff J

    lol I don’t get that. Like just cut them all off, or in all these years you could’ve grown the front out and loc’d it all

  • Insight2020

    Right.

  • Insight2020

    Exactly!

  • Insight2020

    No Edwin did good. He was playing a friend posing as a spy. That’s why he switched up in the end and didn’t give his blessing. lol. That’s what a male friend should be able to do.

  • Insight2020

    Chris, his sister and his cousin are toxic as hell. They still want to turn up. They want to make sure that Ashaki can take their abuse so they can dump his football team of kids on her while they go out and turn up in the club. That is all he wants her for, to be a push over, gaslight her to the point of insanity and to play Mary Poppins. He will not be in a lasting, healthy marriage anytime soon.

    I am glad Ashaki has a strong mother to support her and can see clearly through the BS.

  • Averywest

    PERIOD

  • Baybeetricia

    The minute he said he was going bowling I KNEW!!!!!

  • Baybeetricia

    The sister says she sees a lack of maturity? I assume she is referring to Ashaki cause she said something similar at dinner but she needs to zip it! Ashaki isn’t immature in the slightest, her brother is.

  • Lyric

    Facts!!!

  • Baybeetricia

    I don’t trust no one with their locks that far back (looking like he glue them to his scalp). Nope…..

  • Nia Nicole

    Exactly…but how many 22 year olds are thinking like that? Not many unless they already have kids and I truly believe she was so caught up in being a “wife” she wasn’t thinking stepmother in depth!

  • Kierra Beans

    Exactly if you date someone let alone marry someone with kids, they should be treated as your own, the question was “if neither parents were available” so i would definitely have to step up .

  • Rokses

    As a couple they had already buried the eyelash scandal. That’s why the cousin brought it up again. So Ashaki did need all those people, cause this woman was more confident the her man.

  • Good good Ashaki..Chris not serious.

  • Insight2020

    Dayuuum it got real right at 08:55. LOL!

  • Rere

    aww shoot count me in!! after seeing one episode I like it

  • Rere

    He is definitely cheating and not done! Girl save them tears for a real man, he won’t make you cry.

  • BoomShakalaka

    This young lady really dodged a bullet. If not for this show, she would have swallowed more of his lies, got married, had his 4th maybe 5th baby and find out things that will hurt here. Better to RIP the band aid off now. Good girl. Pretty girl will have no problem finding someone who is an actual catch.

  • iLoveRatchetTV

    She’s so strong and very mature. I’m so glad she made that decision.

  • Jus post my damn comment

    Apparently so…lol

  • girlyardie

    Did they even say how many baby mama’s involved, almost sure its more than one,

  • Nia Nicole

    I thought he left to hear shit

  • LOOKIE LOOKIE

    I don’t like how her mum is vilifying him, she needs to focus her energy to help her daughter build the strength to get him the fuck up out of there.

  • Eb R. B.

    The more he talked, the more obvious his lying was *rolls eyes*

  • Wait! What?

    No no no nooooo you must not have a best gay male friend……he went out with them to catch allllllll the tea…..that’s why at the end when it came time for the family and friends to give their blessings her friend said “I can’t give my blessing, I think your full of shit”……he was getting the dirt, not betraying his girl

  • YouSoundDumb

    You aint shit to let someone lie before God. lol

  • YouSoundDumb

    That bro code/girl code shit is dumb as shit when it comes to letting other people get hurt for no reason. Treat other people how you want to be treated. Period. It’s one thing to bit your tongue but eventually, you should say something. Definitely not be IN the damn wedding party knowing one of them is cheating. It’s suppose to be a ceremony before God. Idiots.Why would you allow someone to lie to another person…before God?

  • Nia Nicole

    Lmao….He does have nice teeth but the top of his hair reminds me of the car with the trash bag for a window….I’m guessing the pickings for men are really slim where they live.

  • Nia Nicole

    Or having their shit exposed!

  • Nia Nicole

    Nope! He’s not bad looking but he’s not a catch….penis is all he has to offer!

  • Nia Nicole

    Nope! He’s not bad looking but he’s not a catch….penis is all he has to offer!

  • Nia Nicole

    Nope! He’s not bad looking but he’s not a catch….penis is all he has to offer!

  • ImJustMe

    Definitely. I also believe this is a lot of ppl (mainly men) have that “I don’t like other ppl in my relationship” type of attitude because they’re afraid of things like this.. the truth coming out and realizing their relationship isn’t what they thought it was

  • ImJustMe

    Lmao @ struggle hair! That and bcuz he also just has a regular look. He has nice teeth tho

  • YouSoundDumb

    Am I the only one who was tryna figure out in the first few minutes why Chris considers himself a “catch”? LMAO

  • Nia Nicole

    I agree and that’s EXACTLY why that exercise was needed! She might be mature and a good stepmother but not enough maternal intuition to know that school would be 2nd!

  • Inipow

    You shouldn’t feel bad. You should be 3rd on the emergency pick up at best . The child’s Bio parents are the ones who HAVE TO make the arrangements . I don’t live a step mom situation but I will be damned if my ex husbands new wife is my go to . Sorry my babies my responsibility. Shit what was bio mom doing that she couldn’t make arrangements with their father ? Call a damn grandparent I am not missing my test.

  • Monica Iri

    If more people did this less people would be jumping in marriage. I think sometimes people are blinded and having others address what you rather be blind to puts then that person in to the situation to be forced to face it so a mistake can be avoided.

  • girlyardie

    Girl u dodge a bullet, he would a have u hemmed up N behind the 8ball, got u pregnant, N by the time u manage 2 finish school, and get a good job. u would
    Be paying child support to a couple a females 4 more than 3 kids with him still cheating on U. thank god 4 good mother like yours , not everybody get one of these, which is how come a lot of us waste our life, on garbage men.

  • Talone

    Chris is clearly TOO YOUNG to get married, he still has a lot of growing up to do…just like every other man in their 20’s…So…let that man cheat in peace or just let him go

  • Nia Nicole

    You disagree about leaving them there to take the test?

  • Nia Nicole

    Straight bitch witchery!

  • Rickeal Newell

    RIGHT!!! FFS

  • Pebbles

    Yup! Omar broke the bra code He saw her family and knew she came from a decent background & she a good girl and want his friend to ruin her..

    But then he back tracked

  • LaNiece Robinson

    It’s on the O network…It’s mimicking Iyania Vanzant fix my life…

  • NikkNikk78

    I like this show! I am glad it’s not another bachelor, real life with real issues! Thanks OWN, you got another one!

  • Nia Nicole

    You know what? I listened on Audible and I loved it! I guess hearing the different expressions while they were talking is what did it….Regina did a great job!!

  • Nia Nicole

    No problem….I guess I still helped in some way. What did you think about it?

  • Nia Nicole

    Maybe she did need them….denial can be a helluva drug…somebody else here said she was caught up in being a wife and I agree cuz when the situations about the kids came up, she wasn’t with it and they were serious scenarios, things she did not consider.

  • Nia Nicole

    What am I saying? I’ve done it and will do it again!

  • Nia Nicole

    I do too to an extent

  • Nia Nicole

    Mik she hurt me to my heart with her spoiler alert so idk….if I had to guess, I’d say yes.

  • mikster

    Was that movie good?

  • mikster

    He ain’t shit lol

  • mikster

    I don’t feel that way. Therapist didn’t do much of anything lol

  • mikster

    Cousin was on sabotage mode minute 2. How do you one minute say don’t get married and then and only then after fights, tears, additional lies, more tears and disrespect do you approve ???? A healthy relationship does not one make lol. What kinda conjunction dysfunction did your momma raise you in sir??? I wanted to punch him dead in his face.

    I need a gay best friend in my life. Periot

    Also while I don’t agree that she shouldn’t have married him. I do not agree that it should be based on age. That’s what’s wrong with our American culture, nobody wants to grow up. In other countries your doing adult things at age 15 but parents are raising them to be mature. We just coddle everyone and everything !!!!!

    And ole boy need to get the snip cuz he one too many babies beyond me….

  • mikster

    But thing is she knew. Just in denial, didn’t need any of those people

  • NewbieNubian

    Yes I know and most people comment on the drama but in a show like this where it ends in a decision, it’s a spoiler, plain and simple, to start off a comment with the ending decision. I think most of us read at least a few comments to see if a show is worth watching. Especially a new one at that. This comment was the first one I read and he spoiler was in the second sentence. I just wanted to know if the show was good. And it is good.

  • NewbieNubian

    Thank u for being so understanding! If it means anything, it was kind of reassuring to know while all the fuckery went on haha

  • Rokses

    But newbie most people comment after watching the show, otherwise what would there be to talk about.

  • Tima Yangala

    Thank God he admitted to cheating ain’t no way ur man ain’t gonna let u in the house unless he hiding something period .

  • Pebbles

    I read the book If Beale street could talk and it wasn’t what I expected but I’m interested in the movie version

  • Nia Nicole

    I apologize Newbie….I thought the discussion/thread was being held by those who already watched. I actually felt the same way you did reading an article about If Beale Street Could Talk and the writer told the ending which is different from the book so I was extremely pissed. I really do apologize for spoiling it for you.

  • Nia Nicole

    In this case, I think it was a good idea bc she’s so young and he’s almost 30 w/3 kids and a wandering penis. They saw things that she didn’t (or didn’t want to),even his family so once the scenarios were given and the infamous eyelash situation came about, things changed. He would have NEVER come clean about cheating if this didn’t happen. Let’s see what happens next episode….

  • Pisces3384

    I am glad Ashaki called them out on that trick in the beginning. You cannot bring something up and expect me not to have questions and then say I’m not ready for something because I need more info. It’s unfair. That isn’t to say that Chris isn’t a piece of shit like they say but don’t tell me I’m not ready because I am addressing some shit you brought to me.

  • 3 kids Chris aint shit.
    His mammy and sister aint shit. Even aiding and abetting his lies.
    Only the homie was a stand up guy. You see that men – that’s the boundaries you’re suppose to keep when you WANT TO BE SINGLE and play around. YOU DON’T keep a gf or fiancé or wife just to lie to them. That’s coward shit.
    The bride is young and in love with the idea of being called a wife (a lot of women are and it blinds them) like Ciara. Chris is like being with Future. She needs to skip the “i tamed a bad boy” struggle relationship and level up with a college educated Russell Wilson.
    Chris served her vegan ass the best meats she’s ever had in and out of the kitchen.

  • Ttrini

    I think he did the right thing….saved her a world of hurt

  • Adreanna has gorgeous eyes.
    That nigga Omar broke the bro code smdh

  • LaNiece Robinson

    So this is an Iyania Vanzant without Iyania fix my engagement..

  • Nia Nicole

    I appreciated his honesty.

  • Nia Nicole

    Very good show and I’m SO glad she decided to call it off! That little lying ass, son of Medusa, snakehead ass, 3 time baby daddy KNEW he was lying and he CONTINUED to lie to make himself look good (which he didn’t) and get her to agree to marry him. His sister KNEW that was some bullshit and I hope that her significant other never does that to her and the family backs up the bullshit…it won’t be cute then. I appreciate Omar telling the truth; often times the “bro’s before ho’s” mentality holds TOO much weight! I also appreciate his mother’s take on the situation and not defending Medusa Boy! Lastly, they were a nice looking group of people and well behaved. For once, no one was making fools of themselves for a damn dollar!

  • mikster

    That cousin is something else

  • LiLondon

    He thinks because he has never felt this way about a woman that he is ready for marriage and still continues to lie. You ain’t ready! Don’t rob her youth with your BS!

  • Mike Mike

    i did nt see a 22 year old when i laid eyes on her mid 30s vibe and look still attractive but no 22 year old.

  • shasyl

    He could have just admit to it there ,but he is a lying cheating no good full of crap low down clown face shit head.Just lie for no reason.

  • Harvest

    Agreed.. where is the dumpster for his ass

  • Ttrini

    Cha as soon as it was mentioned I knew he was a lying cheating mfer smh

  • ImJustMe

    First off this is a wonderful group of great looking black ppl.. they are gorgeous (minus the cuzin lol) But everyone else’s skin is so smooth and blemish free & the mom’s and aunt look so young <3

    As for the guy I could definitely tell he cheated. That eyelash story was a TERRIBLE lie omg ctfu. Like really that's all u could come up with?? I do believe he really loved her but just couldn't escape his doggish ways.. She's a really pretty and sweet girl so I know she'll find someone when she's ready. Hopefully she doesn't take him back because he definitely isn't changing no time soon.

  • MelaninGoddess

    Ok yea now I can really get into this one, it’s going to be lit

  • MelaninGoddess

    Ok yea now I can really get into this one, it’s going to be lit

  • MelaninGoddess

    Ok yea now I can really get into this one, it’s going to be lit

  • Ttrini

    Im gonna give this a try….hope its good

  • Dizzii Nelly

    It’s actually alright it’s kinda like wtf but it’ll do lol

  • Bey Martinez

    Lawd….throw the whole man away!!!! While I was annoyed with his cousin, I am extremely glad that he came forward with the groom’s continued infidelity. Ashaki girl, you need healing, growth, development, self-worth and to know that any man is worth your vow of marriage…ONLY if he can be completely honest and open with you. Being accused of something will make anyone upset, but the way your future groom reacted to you, your mom, AND your best friend….should had been proof enough!!! I’m hoping you can be strong enough to stay away from the D because it looks like he can lay it down!!! #BloodPressureUp

  • Kyaa

    Lol please. I need to know whether it’s worth or not.

  • Dizzii Nelly

    Um well ok here I go need sum to watch lol